O Autorce

Nazywam się Ewelina Polak-Janik – z wykształcenia jestem pedagogiem i terapeutką pedagogiczną, a z pasji twórczynią portalu pedagogonline.pl – przestrzeni stworzonej z myślą o specjalistach, nauczycielach i rodzicach, którzy chcą świadomie wspierać rozwój dzieci i młodzieży.

Od kilkunastu lat pracuję w obszarze edukacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Swoje doświadczenie zdobywałam w szkołach, przedszkolach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a obecnie w poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie zajmuję się diagnozą i terapią. Pracowałam z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami, prowadząc m.in. zajęcia terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz wczesne wspomaganie rozwoju.

Od 2022 roku jestem nauczycielem mianowanym, ale przede wszystkim – praktykiem, który nieustannie rozwija się zawodowo, uczestnicząc w szkoleniach i zdobywając dodatkowe kwalifikacje (m.in. Trening Umiejętności Społecznych, Terapia ręki).


Portal pedagogonline.pl

Pedagogonline.pl to miejsce, które stworzyłam, by dzielić się wiedzą, doświadczeniem i sprawdzonymi rozwiązaniami do pracy z dziećmi i młodzieżą. Znajdziecie tu merytoryczne artykuły, inspiracje do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz darmowe materiały do pobrania. Moimi odbiorcami są przede wszystkim pedagodzy, psycholodzy szkolni, terapeuci, nauczyciele, studenci kierunków pedagogicznych oraz świadomi rodzice. Moją misją jest wspieranie innych specjalistów poprzez gotowe narzędzia, rzetelną wiedzę i praktyczne podejście. Chcę, by portal był miejscem realnej pomocy, inspiracji i wymiany doświadczeń.

Portal pedagogonline.pl wielokrotnie obejmował patronatem medialnym ważne wydarzenia branżowe m.in. konferencje.


Sklep internetowy

W sklepie sklep.pedagogonline.pl oferuję autorskie materiały profilaktyczne oraz pomoce edukacyjne, stworzone z myślą o pracy w szkole, poradni czy gabinecie terapeutycznym. Wszystkie pakiety powstały w odpowiedzi na konkretne potrzeby i zostały przetestowane w praktyce. Tematyka? Od profilaktyki uzależnień i cyberprzemocy po kreatywność, odporność psychiczną i szkolne ABC. Bestsellerem jest „Prawo oświatowe w pigułce” – kompendium wiedzy z zakresu prawa oświatowego dla wszystkich nauczycieli, pedagogów i specjalistów.


Publikacje i recenzje

Moje artykuły ukazują się m.in. w „Głosie Pedagogicznym”, „Życiu Szkoły” i „Psychologii Dzieci i Młodzieży”. Współpracuję również z wydawnictwami edukacyjnymi jako recenzentka materiałów i książek.


Artykuły oraz scenariusze zajęć, które do tej pory ukazały się w ramach mojej współpracy z czasopismami:

„Głos Pedagogiczny”

  • Bezpiecznie w sieci – jak uczyć młodych ludzi krytycznej analizy informacji dostępnych w internecie + scenariusz zajęć: Nie wszystko, co przeczytasz w internecie jest prawdą (Czerwiec 2025)
  • Jak pracować z zespołem zróżnicowanym, aby dbać o jakość edukacji włączającej + scenariusz zajęć: Kreatywność kompetencją przyszłości (Maj 2025)
  • Jak kształtować w uczniach umiejętność uczenia się przez całe życie? + scenariusz zajęć: Jak uczyć się skuteczniej? Kilka słów o mnemotechnikach (Kwiecień 2025)
  • Jak rozwijać w uczniach empatię i wrażliwość na potrzeby innych + scenariusz zajęć: Kształtowanie postawy tolerancji dla różnorodności (Luty/marzec 2025)
  • Jak uczyć dzieci i młodzież zdrowego stylu życia? Edukacja zdrowotna w szkole + scenariusz zajęć: W zdrowym ciele zdrowy duch (Grudzień/styczeń 2024/2025)
  • Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego + scenariusz zajęć: Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne? (Październik 2024)
  • Organizacja pracy pedagoga szkolnego na początku roku 2024/2025 + scenariusz lekcji wychowawczej z pedagogiem/wychowawcą integrującym klasę: Dobry strat – dobry rok
    (Wrzesień 2024)
  • Zrozumieć dyskalkulią – jak pomóc uczniowi? oraz scenariusz zajęć: Relaksacja, czyli jak efektywnie radzić sobie ze stresem i skutecznie odpoczywać (Czerwiec 2024)
  • Depresja w szkole – dostosowanie edukacji do indywidualnych potrzeb ucznia oraz scenariusz zajęć dotyczący wartości w życiu człowieka (Maj 2024)
  • Uczeń nieradzący sobie z wymaganiami rodziców oraz scenariusz zajęć: Stres – jak sobie z nim radzić? (Kwiecień 2024)
  • Uczeń z zaburzeniami lękowymi oraz scenariusze zajęć: Jak radzić sobie z lękiem? oraz Jak być asertywnym? (Luty/marzec 2024)
  • Uczeń zdolny w twojej klasie oraz scenariusze zajęć: Kreatywność cechą przyszłości oraz Jak radzić sobie z wypaleniem uczniowskim? (Grudzień/styczeń 2023/2024)
  • Uczeń przejawiających zachowania autoagresywne oraz scenariusz lekcji: Dbam o swój dobrostan psychiczny (Listopad 2023)
  • Jak pracować z uczniami mającymi trudności z koncentracją? oraz scenariusz zajęć z ćwiczeniami na koncentrację (Październik 2023)
  • Uczeń przejawiający zachowania agresywne oraz scenariusz lekcji wychowawczej z pedagogiem/wychowawcą na temat cyberbullyingu (Wrzesień 2023)
  • Jak budować i wzmacniać poczucie własnej wartości dziecka? + scenariusz lekcji nt. wzmacniania poczucia własnej wartości (Czerwiec 2023)
  • Mocne strony neuroróżnorodności – potencjał, nie problem (Maj 2023)
  • Dziecko z dysleksją w spektrum autyzmu (Kwiecień 2023)
  • Plan pomocy dziecku i rodzinie oparty na ocenie funkcjonalnej (Grudzień 2022/styczeń 2023)

„Życie Szkoły”

  • Relacje w klasie – jak budować atmosferę wzajemnego szacunku i wsparcia? (Maj 2025)
  • Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nowe wytyczne i dobre praktyki w pracy z dziećmi wymagającymi indywidualnego podejścia (Luty 2025)
  • Praca z uczniem w spektrum autyzmu – kluczowe zasady, które warto znać (Grudzień 2024/styczeń 2025)
  • Wsparcie psychologiczne dla dzieci uzależnionych od technologii (Listopad 2024)
  • Wykluczenie rówieśnicze a postawa tolerancji. Jak uczyć dzieci empatii i akceptacji? (Październik 2024)
  • Strategie radzenia sobie z nadużywaniem internetu przez dzieci (Wrzesień 2024)
  • Profilaktyka cyberzagrożeń w klasach młodszych – propozycje zajęć (Czerwiec 2024)

„Psychologia Dzieci i Młodzieży”

  • Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne? Scenariusz zajęć (Luty/Marzec 2025)
  • Jak budować zdrową samoocenę? Scenariusz zajęć (Kwiecień/Maj 2025)
  • Jak sobie radzić w trudnych, kryzysowych sytuacjach? Scenariusz zajęć (Czerwiec/Lipiec 2025)

Efekty współprac recenzenckich z wydawnictwami:

  • Wydawnictwo Semantika – Niezbędniki Kreatywnej Nauczycielki (2022/23, 2023/24. 2024/25, 2025/26), Teczki Kreatywnego Nauczyciela
  • Wydawnictwo Mamania – „Aby się wznieść”, „Pokojowy rodzic, szczęśliwe dzieci”, „Supermoce. Notatnik odkrywcy”, „Nowe cyfrowe dzieciństwo”, „Emocjonalne życie
    nastolatków”, „Komunikacja. Droga do zrozumienia siebie i innych”, „Adaptacja w żłobku”, „Zaburzenia odżywiania”, „Potęga zabawy”, „Ja, po prostu ja”, „ADHD. Jak lepiej rozumieć i
    wspierać swoje wyjątkowe dziecko”, „50 (małych) rewolucji, które zmienią świat”, „Uważność w edukacji”
  • Wydawnictwo PWN – Tydzień Treningu Pamięci +recenzja książki „Trening pamięci”
  • Wydawnictwo Kropka – „Książeczka pełna radości”, „Pustka”, „Świat Frankie”
  • GWP dla dzieci – „Ja i mój autyzm”, „Integracja sensoryczna”
  • Wydawnictwo Laurum – „Dzieci bez lęku”, „Wielkie problemy małych ludzi”
  • Wydawnictwo Papilon – „Traktorek jest chory”, „12 ważnych praw. Polscy autorzy o prawach dzieci”
  • Julka i Szpulka – „Wróbel, który ćwierkał za dużo”
  • Novae Res – „Koszmar w szkole na wzgórzu”

Patronat medialny nad konferencjami

Portal pedagogonline.pl wielokrotnie obejmował patronatem medialnym m.in. konferencje:

  • Konferencja „NeuroEFEKTYWNI” – 21 września 2024 r.
  • Konferencja „Komunikacja. Nauczyciel, uczeń, rodzic. Jak efektywnie komunikować się z
    innymi?” – 16 października 2024 r.
  • Konferencja „MoTYwacja. Nauczyciel, uczeń, rodzic. Jak motywować siebie i innych?” – 21 września 2023 r.
  • Konferencja „(Nie)pokój nauczycielski. Jak zaciekawić i efektywnie uczyć pokolenie Z?” – 20 września 2022 r.

Współpraca

Jeśli jesteś zainteresowany/a współpracą ze mną, odezwij się 🙂

  • e-mail: kontakt@pedagogonline.pl
  • telefon: 794 042 020

Social media

Zapraszam także do odwiedzenia social mediów portalu pedagogonline.pl: Facebook oraz Instagram