poniedziałek, 19 maja, 2025
Pedagog Online
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt
No Result
View All Result
Pedagog Online
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt
No Result
View All Result
Pedagog Online
No Result
View All Result
Home 2022

Jak nauczyć dzieci i młodzież świadomego korzystania z nowych technologii – rola szkoły XXI w.

16 grudnia, 2022
Kategorie: 2022, Artykuły, Edukacja, Inspiracje, Rozwój osobisty
Czas: 3 minuty czytania
A A
0
Jak nauczyć dzieci i młodzież świadomego korzystania z nowych technologii – rola szkoły XXI w.

Konferencja edukacyjna „Homotechnicus. Wyzwania pokolenia Alfa i ewolucja edukacji”


Dzisiejsze dzieci i młodzież wychowują się w świecie cyfrowym, a technologia otacza ich na każdym kroku. Trudno zabronić im korzystania z dobrodziejstw, jakie niesie ze sobą współczesność – z drugiej strony psychologowie biją na alarm: najmłodsi coraz częściej mają problemy z nawiązywaniem kontaktów w realnym świecie, nie potrafią koncentrować się dłuższy czas na jednym zadaniu i wyraźnie ograniczają swoją aktywność fizyczną.


W sobotę, 19 listopada w Szkole Podstawowej Strumienie w Józefowie pod Warszawą, odbyła się konferencja edukacyjna „Homotechnicus. Wyzwania pokolenia Alfa i ewolucja edukacji”. „Pokolenie Alfa jest niezwykłe, zatem i ich edukacja nie może być zwykła.” – mówi Paulina Moneta, przedstawicielka organizatorów wydarzenia.


Jak pokazują wyniki badań, przeprowadzonych przez prof. SWPS Krystynę Rymarczyk we współpracy z onEVO, trening z wykorzystaniem interaktywnych gier na Magicznym Dywanie onEVO nie tylko wspiera rozwój fizyczny, ale także poznawczy dzieci. Stworzone wraz z ekspertami aplikacje wyświetlane są na podłodze, a dzieci poprzez ruchy rąk i nóg rozwiązują poszczególne zadania. W zależności od gry, jej przebieg wymaga od uczniów współzawodnictwa lub współpracy. Wykazano, że 6-tygodniowy trening (5 dni w tygodniu po 45 minut) wiązał się z poprawą koncentracji, elastyczności poznawczej jak i pamięci operacyjnej u badanych 9-latków.


W ramach konferencji odbył się także panel dyskusyjny, w którym nauczyciele, pedagodzy oraz psychologowie wskazywali, jak można wykorzystać nowe technologie w szkole XXI wieku. Doktor Maciej Kawecki, prowadzący konferencję oraz moderator panelu dyskusyjnego zauważa, że odpowiednie aplikacje na telefon dają możliwość nauczycielowi zweryfikowania wiedzy uczniów, a sami uczniowie zapewne przyjmą tę formę z radością.  Eksperci podkreślali także, że technologia stała się swoistym oknem na świat, okazją do „doświadczenia niedoświadczalnego”, szczególnie w odniesieniu do dzieci ze specjalnymi potrzebami. Mowa tu o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, ale także o osobach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu czy z dysleksją.


Nie zapomniano także o aspekcie ekologicznym, o przysłowiowym „wyciąganiu dzieci z ławek” – czy to z pomocą interaktywnych tablic i podłóg, czy też klasycznymi metodami – poprzez spacer do parku czy lasu. Podczas konferencji zwrócono także uwagę na problem uzależnień od telefonu czy Internetu. Jak podkreśla prof. SWPS Krystyna Rymarczyk – problem nie bierze się znikąd – jeśli dziecko nieustająco widzi rodzica wpatrzonego w telefon, przyjmuje to za normę. Pamiętajmy – dzieci uczą się poprzez naśladowanie, a na nas rodzicach i pedagogach spoczywa zauważanie pierwszych symptomów uzależnienia.


Jako remedium wskazywano świadome, bezpieczne i przemyślane wprowadzanie dzieci do świata nowych technologii. Wykorzystywanie w toku zajęć pomocy takich jak Magiczny Dywan onEVO nie tylko uczy dzieci ekologii, angielskiego czy zasad zdrowego żywienia, ale także kształtuje w nich umiejętność zdrowej rywalizacji czy współpracy. Magiczny Dywan daje szansę na naukę oraz odkrywanie świata pod czujnym okiem nauczyciela. 


Nie samą teorią człowiek żyje! Po inspirujących prelekcjach i panelu dyskusyjnym, uczestnicy konferencji mieli możliwość wzięcia udziału w praktycznych szkoleniach z wykorzystania Magicznego Dywanu onEVO.


Artykuł sponsorowany.


Share
Pakiety Pakiety Pakiety
Poprzedni artykuł

Świąteczne przygotowania w szkole i w domu

Następny artykuł

Jak poczuć świąteczny klimat?

Przeczytaj również:

Program Konkret – wsparcie dla młodzieży z objawami ADHD
Artykuły

Program Konkret – wsparcie dla młodzieży z objawami ADHD

14 maja, 2025
Jakie są podstawowe i aktualne zasady żywienia niemowląt?
Artykuły

Jakie są podstawowe i aktualne zasady żywienia niemowląt?

10 maja, 2025
Współpraca pedagoga szkolnego z nauczycielami
Artykuły

Współpraca pedagoga szkolnego z nauczycielami

8 maja, 2025
Internet w klasie. Czy faktycznie się przydaje?
2024

Internet w klasie. Czy faktycznie się przydaje?

6 maja, 2025
Jak wygląda nauka z kursem maturalnym z chemii?
Artykuły

Jak wygląda nauka z kursem maturalnym z chemii?

30 kwietnia, 2025
Wrażliwość dziecka – siła (zaleta) czy wyzwanie (trudność)?
Artykuły

CYKL: Jak pozytywnie „budować” dziecko? – wrażliwość dziecka

29 kwietnia, 2025
Następny artykuł
Jak poczuć świąteczny klimat?

Jak poczuć świąteczny klimat?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bądź na bieżąco

Sklep Pedagog Online

Najnowsze artykuły

Program Konkret – wsparcie dla młodzieży z objawami ADHD

Program Konkret – wsparcie dla młodzieży z objawami ADHD

14 maja, 2025
Jakie są podstawowe i aktualne zasady żywienia niemowląt?

Jakie są podstawowe i aktualne zasady żywienia niemowląt?

10 maja, 2025
Współpraca pedagoga szkolnego z nauczycielami

Współpraca pedagoga szkolnego z nauczycielami

8 maja, 2025
Internet w klasie. Czy faktycznie się przydaje?

Internet w klasie. Czy faktycznie się przydaje?

6 maja, 2025
Jak wygląda nauka z kursem maturalnym z chemii?

Jak wygląda nauka z kursem maturalnym z chemii?

30 kwietnia, 2025

Najpopularniejsze artykuły

Opinia a orzeczenie

Opinia a orzeczenie

2 listopada, 2021
Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i czym różni się od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i czym różni się od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

6 listopada, 2020
Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

4 grudnia, 2020
Pedagog szkolny a pedagog specjalny

Pedagog szkolny a pedagog specjalny

13 września, 2022
Co to są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

Co to są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

18 stycznia, 2021

Przydatne linki

Wczesnoszkolni.pl

Pedagog Online

Copyright © 2024. Pedagogonline.pl

Przydatne linki

  • Sklep
  • O Pedagog Online
  • Regulamin
  • Współpraca
  • Kontakt

Bądź na bieżąco

No Result
View All Result
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt

Copyright © 2024. Pedagogonline.pl