wtorek, 1 lipca, 2025
Pedagog Online
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt
No Result
View All Result
Pedagog Online
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt
No Result
View All Result
Pedagog Online
No Result
View All Result
Home 2022

Książkowe pomoce na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach 4-8

27 września, 2022
Kategorie: 2022, Artykuły, Inspiracje, Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Czas: 5 minut czytania
A A
0
Książkowe pomoce na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach 4-8

Gotowe materiały do pracy ze starszymi uczniami


Często pytacie mnie jakie pomoce mogę Wam polecić do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach starszych. Pamiętam, że kiedy zaczynałam pracę jako terapeuta pedagogiczny również miałam podobne pytania. Na rynku jest mnóstwo materiałów i pomocy, ale zwłaszcza na początku swojej pracy nie wiemy, co się sprawdza, a co nie, a przecież nie jesteśmy w stanie kupić wszystkiego. Zatem skąd wiedzieć, co wybrać? Dzisiaj przychodzę Wam z pomocą, a mianowicie z zestawieniem książek/pomocy, które u mnie sprawdzają się od lat, a jak wiecie nigdy nie polecam Wam czegoś, czego sama wcześniej nie przetestuję i czego nie jestem pewna. Wszystkie książki były już przeze mnie prezentowane na Instagramie, ale wiem, że nie wszyscy z Was tam zaglądają, dlatego teraz znajdziecie je także tutaj.


TRENING SZKOLNY – to zbiór przeróżnych ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych podzielony na poszczególne klasy i dostosowany poziomem trudności do wieku odbiorców.


W książkach od Wydawnictwa Harmonia znajdziecie między innymi ćwiczenia percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania oraz liczenia. Idealnie sprawdzą się na zajęciach korekcyjno-kompensacyjne czy terapii pedagogicznej. 


Kolejne książki to propozycje od Wydawnictwa Harmonia oraz Wydawnictwa Pedagogicznego ZNP.


WYTĘŻ WZROK I PAMIĘĆ – pozycja skierowana głównie do uczniów szkół podstawowych. Materiały zawarte w książce służą przede wszystkim ćwiczeniu analizy i syntezy wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej, pamięci oraz koncentracji uwagi.


ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE DLA KLAS IV – VIII – to książka z propozycjami ćwiczeń dla uczniów mających trudności z opanowaniem graficznego poziomu pisma (pismo jest nieczytelnie, nieestetycznie, niewyraźne), ale także dla uczniów wykazujących problemy z wykonywaniem prostych czynności manualnych. Karty pracy skonstruowane są w taki sposób, aby angażować w proces pisania wszystkie zmysły: kinestezję, wzrok, słuch, dotyk.


TRENUJ WZROK – to książka, która sprawdzi się zarówno dla starszych uczniów szkół podstawowych, jak i licealistów. Mnóstwo wartościowych ćwiczeń rozwijających percepcję wzrokową.


SUPER OKO – to propozycja dla młodszych (ćwiczenia można wykonywać już od 4 r.ż.), jak i starszych (także dla dorosłych). W książce znajdują się 52 zadania polegające na rozpoznaniu i zaznaczeniu konturów postaci i przedmiotów.


DYKTANDA GRAFICZNE – książka przeznaczona dla dzieci w wieku 6-14 lat. Zawiera zestaw 40 rysunków uszeregowanych według stopnia trudności. Materiały zawarte w książce służą rozwijaniu percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, orientacji przestrzennej oraz usprawnieniu ruchów rąk i koordynacji wzrokowo – ruchowej.


ZESTAW ĆWICZEŃ do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci w wieku 10-12 lat – jest zbiorem przeróżnych zadań służących stymulowaniu funkcji psychofizycznych, w tym percepcji wzrokowej.


CHODZĄ SŁUCHY czyli ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej – ćwiczenia zawarte w książce to między innymi skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, porównywanie wyrazów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Zadania ułożone są w taki sposób, że można do nich wrócić w dowolnym momencie i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. 


Książka skierowana jest przede wszystkim dla uczniów, którzy popełniają błędy w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające głównie z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia przeznaczone są przede wszystkim dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej, jednak dzięki zróżnicowanemu poziomowi trudności doskonale sprawdzą się w terapii młodszych, jak i starszych uczniów.


DYSLEKTYCZNE UCHO – książki dla nauczyciela i zeszytu ćwiczeń dla ucznia. Książki są zbiorem ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej. 


W książce dla nauczyciela umieszczono wskazówki, jak wykonać dane zadanie znajdujące się w zeszycie ćwiczeń; pozostałe ćwiczenia uczeń wykonuje ustnie. Wszystkie ćwiczenia znajdujące się w publikacji przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyraz na sylaby i głoski. Ćwiczenia pogrupowano na 5 części:
Cześć 1 – Bawić się wyrazami (uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi).
Cześć 2 – Wypełniać polecenia (uczeń wysłuchuje i wykonuje polecenia).
Cześć 3 – Polepszyć pamięć (uczeń stymuluje pamięć słuchową).
Cześć 4 – Zmierzyć się z wyrazami bez znaczenia (uczeń ma za zadanie poradzić sobie z materiałem bezsensownym, najtrudniejszym).
Cześć 5 – W co się bawić (znajdziemy zabawy grupowe stymulujące percepcję i pamięć słuchową oraz rozwój języka).
DYSLEKTYCZNE UCHO to publikacja nie tylko dla uczniów, którzy mają dysleksję. Mogą z niej korzystać wszyscy, którzy chcą usprawniać percepcję słuchową i funkcje językowe.


I na koniec dwie propozycje do ćwiczeń ortograficznych. Z gotowych materiałów możecie skorzystać, kiedy brakuje Wam czasu lub pomysłu, ale możecie także tworzyć własne ćwiczenia czerpiąc inspirację z zadań zawartych w książce ORTOGRAFIA NA 6. Obydwie książeczki pochodzą z Wydawnictwa GREG.


ORTOGRAFIA NA 6 to obszerny zbiór ćwiczeń ortograficznych w postaci krzyżówek, rebusów, zagadek oraz ciekawych zadań zarówno dla uczniów młodszych (kl. 1-3), jak i starszych (kl. 4-8). Dodatkowo w książeczce znajdziemy zasady pisowni poszczególnych wyrazów oraz dyktanda dostosowane do wieku odbiorców.


50 DYKTAND to pozycja przeznaczona dla uczniów klas 7-8, w której znajdziemy (oprócz wielu różnotematycznych dyktand) najnowsze zasady ortograficzne oraz regułki ortograficzne z przykładami. Świetna propozycja dla dzieci starszych, które chcą utrwalić swoją wiedzę ortograficzną oraz poprawić pisownię.


Jestem ciekawa czy znacie wyżej wymienione pozycje, a może już z nich korzystacie? Podzielcie się w komentarzach 🙂


 

Share
Pakiety Pakiety Pakiety
Poprzedni artykuł

Pedagog szkolny a pedagog specjalny

Następny artykuł

Dysleksja istnieje

Przeczytaj również:

Koncepcja „okularów na ADHD” – o co dokładnie chodzi?
Artykuły

Koncepcja „okularów na ADHD” – o co dokładnie chodzi?

30 czerwca, 2025
Czy oceny szkolne zawsze są odzwierciedleniem wiedzy?
Artykuły

Czy oceny szkolne zawsze są odzwierciedleniem wiedzy?

27 czerwca, 2025
Czy francuskiego trudno jest się nauczyć? Sprawdziliśmy
Artykuły

Czy francuskiego trudno jest się nauczyć? Sprawdziliśmy

26 czerwca, 2025
Jak działa psychoterapia poznawczo-behawioralna?
Artykuły

Jak działa psychoterapia poznawczo-behawioralna?

24 czerwca, 2025
Co to jest pismo biblioteczne i komu może pomóc?
Artykuły

Co to jest pismo biblioteczne i komu może pomóc?

18 czerwca, 2025
Czy uczeń może odczuwać lęk i stres związany z kończącym się rokiem szkolnym?
Artykuły

Czy uczeń może odczuwać lęk i stres związany z kończącym się rokiem szkolnym?

11 czerwca, 2025
Następny artykuł
Dysleksja istnieje

Dysleksja istnieje

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bądź na bieżąco

Sklep Pedagog Online

Najnowsze artykuły

Koncepcja „okularów na ADHD” – o co dokładnie chodzi?

Koncepcja „okularów na ADHD” – o co dokładnie chodzi?

30 czerwca, 2025
Czy oceny szkolne zawsze są odzwierciedleniem wiedzy?

Czy oceny szkolne zawsze są odzwierciedleniem wiedzy?

27 czerwca, 2025
Czy francuskiego trudno jest się nauczyć? Sprawdziliśmy

Czy francuskiego trudno jest się nauczyć? Sprawdziliśmy

26 czerwca, 2025
Jak działa psychoterapia poznawczo-behawioralna?

Jak działa psychoterapia poznawczo-behawioralna?

24 czerwca, 2025
Co to jest pismo biblioteczne i komu może pomóc?

Co to jest pismo biblioteczne i komu może pomóc?

18 czerwca, 2025

Najpopularniejsze artykuły

Opinia a orzeczenie

Opinia a orzeczenie

2 listopada, 2021
Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i czym różni się od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i czym różni się od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

6 listopada, 2020
Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

4 grudnia, 2020
Pedagog szkolny a pedagog specjalny

Pedagog szkolny a pedagog specjalny

13 września, 2022
Co to są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

Co to są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

18 stycznia, 2021

Przydatne linki

Wczesnoszkolni.pl

Pedagog Online

Copyright © 2024. Pedagogonline.pl

Przydatne linki

  • Sklep
  • O Pedagog Online
  • Regulamin
  • Współpraca
  • Kontakt

Bądź na bieżąco

No Result
View All Result
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt

Copyright © 2024. Pedagogonline.pl