• O Autorce
  • Kontakt i współpraca
sobota, 20 grudnia, 2025
Pedagog Online
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt
No Result
View All Result
Pedagog Online
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt
No Result
View All Result
Pedagog Online
No Result
View All Result
Home 2025

Twoi uczniowie są senni i rozkojarzeni? Przyczyną może być powietrze. TeachAIR pomaga to zmienić

20 grudnia, 2025
Kategorie: 2025, Artykuły, Edukacja, Inspiracje
Czas: 4 minuty czytania
A A
0
Twoi uczniowie są senni i rozkojarzeni? Przyczyną może być powietrze. TeachAIR pomaga to zmienić

Duszna klasa to nie tylko dyskomfort – to realny spadek koncentracji, więcej konfliktów i trudniejsza praca wychowawcza. TeachAIR, inteligentny rekuperator zaprojektowany specjalnie dla placówek edukacyjnych , pomaga rozwiązać ten problem systemowo: poprawia warunki nauki, wspiera pracę pedagogów i przynosi dyrekcji wymierne oszczędności.


Duszne klasy, niespokojni uczniowie – problem, który znasz aż za dobrze

Każdy pedagog i nauczyciel zna moment, w którym cała klasa nagle „opada z sił”: uczniowie stają się senni, bardziej impulsywni, częściej się rozpraszają.

Zwykle szukamy przyczyn w motywacji, relacjach czy problemach wychowawczych. Tymczasem bardzo często źródłem trudności jest zbyt wysokie stężenie CO₂ i słaba jakość powietrza w szczelnej, przegrzanej sali.

W typowej klasie z 25–30 uczniami poziom CO₂ może przekroczyć dopuszczalne normy już po kilkunastu minutach. Skutek?

  • spadek koncentracji i efektywności nauki,
  • bóle głowy, zmęczenie, znużenie,
  • większa drażliwość, impulsywność, trudności z samokontrolą,
  • większa liczba sytuacji wymagających interwencji pedagoga.

Otwieranie okien bywa tylko pozornym rozwiązaniem. Zimą powoduje wychłodzenie, a w sezonie smogowym i w miastach wpuszcza do środka pyły, hałas i alergeny.


Jak powietrze wpływa na zachowanie uczniów?

Zbyt wysokie stężenie CO₂ i zanieczyszczeń w klasie przekłada się bezpośrednio na funkcjonowanie uczniów:

  • poznawczo – trudności z koncentracją, wolniejsze przetwarzanie informacji, gorsze zapamiętywanie;
  • emocjonalnie – rozdrażnienie, obniżona tolerancja na stres, większa podatność na konflikty;
  • behawioralnie – nadpobudliwość, „wiercenie się”, trudność z utrzymaniem zasad;
  • somatycznie – bóle głowy, zmęczenie, senność, spadek samopoczucia.

TeachAIR – rekuperator zaprojektowany z myślą o szkołach

TeachAIR to inteligentny system wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła i wilgoci, stworzony przez Alnor, doświadczonego producenta rekuperatorów, specjalnie dla przestrzeni edukacyjnych: szkół, przedszkoli i uczelni. Nie jest to „zwykły domowy rekuperator”, lecz urządzenie dopasowane do realiów pracy szkoły.

TeachAIR:

  • zapewnia wydajność 700 lub 900 m³/h, czyli odpowiednią ilość świeżego powietrza dla klasy do 30 uczniów;
  • pracuje bardzo cicho (ok. 30   dB) – może być montowany bezpośrednio w sali;
  • odzyskuje do 95% ciepła i do 73% wilgoci, co zwiększa komfort i obniża koszty ogrzewania;
  • korzysta z zaawansowanej filtracji (elektrostatycznej i węglowej), usuwając pyły, alergeny, smog i szkodliwe gazy;
  • automatycznie dostosowuje intensywność wentylacji do poziomu CO₂, temperatury i wilgotności.

Wszystkiego o rekuperacji dowiesz się z przewodnika Alnor.


Co zyskują uczniowie i nauczyciele dzięki TeachAIR?

Zdrowa atmosfera w klasie to spokojniejsi uczniowie i skuteczniejsi nauczyciele. TeachAIR zapewnia:

  • lepsze samopoczucie w trakcie lekcji,
  • łatwiejsze skupienie uwagi,
  • mniej bólów głowy i poczucia „duszności”,
  • mniejsze ryzyko infekcji i zaostrzeń alergii,
  • spokojniejsze, bardziej uważne lekcje,
  • mniej sytuacji kryzysowych wywołanych zmęczeniem i przegrzaniem,
  • lepsze warunki do prowadzenia zajęć terapeutycznych, socjoterapeutycznych i profilaktycznych,
  • możliwość włączenia tematu jakości powietrza do programów wychowawczych i edukacji zdrowotnej.

Dlaczego TeachAIR to dobry wybór dla szkół?

Wybór systemu wentylacji dla szkoły to decyzja na lata. Osoby zarządzające placówką muszą patrzeć szerzej: nie tylko na komfort, ale też na koszty, zgodność z przepisami, obsługę i bezpieczeństwo inwestycji. TeachAIR został zaprojektowany właśnie z myślą o tych kryteriach.

1. Zgodność z wymaganiami prawnymi i sanitarnymi

TeachAIR spełnia rygorystyczne normy dotyczące wentylacji mechanicznej i filtracji powietrza w budynkach użyteczności publicznej. Parametry przepływu powietrza (700/900 m³/h) odpowiadają zaleceniom, by zapewnić około 30 m³ świeżego powietrza na godzinę na osobę w klasie.

2. Realne oszczędności w kosztach utrzymania budynku

Dzięki odzyskowi ciepła do 95% i odzyskowi wilgoci do 73% TeachAIR znacząco ogranicza straty energetyczne wynikające z wentylacji. W praktyce:

  • mniej energii potrzeba do dogrzewania zimą i chłodzenia latem,
  • system recyrkulacji pozwala utrzymywać komfort cieplny np. nocą czy poza godzinami pracy szkoły przy minimalnym zużyciu energii,
  • szkoła nie „wypuszcza” przez okna ogrzanego już powietrza.

3. Bezpieczeństwo i komfort akustyczny

TeachAIR został zaprojektowany tak, aby mógł pracować bezpośrednio w sali. Dyrekcja nie musi organizować dodatkowych pomieszczeń technicznych ani obawiać się, że uczniowie i nauczyciele będą skarżyć się na hałas. Urządzenie jest praktycznie niesłyszalne podczas lekcji.

4. Nowoczesne zarządzanie – jedna szkoła, wiele urządzeń, jeden panel

TeachAIR można podłączyć do platformy chmurowej AIR Alnor oraz zintegrować z systemami BMS i automatyką budynkową (np. Loxone SmartHOME). Dzięki temu administrator lub dyrekcja:

  • ma podgląd pracy wszystkich jednostek w budynku lub nawet w kilku placówkach,
  • otrzymuje informacje o stanie filtrów, ewentualnych błędach, parametrach pracy,
  • może zdalnie wprowadzać zmiany i optymalizować ustawienia.

5. Bezproblemowa integracja z istniejącą infrastrukturą

TeachAIR współpracuje z różnymi systemami nawiewu (nawiewniki liniowe, dysze dalekiego zasięgu, nawiewniki wyporowe), co daje projektantom i instalatorom dużą elastyczność, w tym:

  • możliwość dostosowania rozwiązania do istniejącej architektury szkoły,
  • mniejszą ingerencję w strukturę budynku,
  • łatwiejszą modernizację pojedynczych sal lub etapową rozbudowę systemu.

TeachAIR – inwestycja, która zwraca się każdego dnia

Decyzja o wdrożeniu nowoczesnej rekuperacji w szkole to inwestycja, która:

  • poprawia koncentrację i komfort uczniów,
  • ułatwia pracę nauczycieli, pedagogów i psychologów,
  • obniża koszty eksploatacji budynku,
  • pomaga spełnić wymagania prawne i sanitarne,
  • wzmacnia wizerunek szkoły jako miejsca nowoczesnego i bezpiecznego.

Świeże powietrze to lepsza edukacja. Czas potraktować je jak priorytet

Jeśli w Twojej szkole:

  • uczniowie skarżą się na duszność, bóle głowy i zmęczenie,
  • w klasach szybko robi się gorąco i ciężko oddychać,
  • rosną rachunki za ogrzewanie, a otwieranie okien jest jedynym „sposobem” na wymianę powietrza,

to znak, że czas pomyśleć o systemowej zmianie.

Sprawdź TeachAIR od Alnor!


Artykuł sponsorowany.

Share
Pakiety Pakiety Pakiety
Poprzedni artykuł

Nie każdy uczeń cieszy się z nadchodzących świąt

Przeczytaj również:

Nie każdy uczeń cieszy się z nadchodzących świąt
2025

Nie każdy uczeń cieszy się z nadchodzących świąt

17 grudnia, 2025
Skuteczne strategie nauki do egzaminu E8: Jak zarządzać czasem przed testem?
2025

Skuteczne strategie nauki do egzaminu E8: Jak zarządzać czasem przed testem?

15 grudnia, 2025
Rola i znaczenie działań profilaktycznych w szkole
2025

Rola i znaczenie działań profilaktycznych w szkole

10 grudnia, 2025
Manualna, soniczna czy elektryczna? Stomatolog dziecięcy radzi, jak wybrać pierwszą szczoteczkę do zębów
2025

Manualna, soniczna czy elektryczna? Stomatolog dziecięcy radzi, jak wybrać pierwszą szczoteczkę do zębów

5 grudnia, 2025
Jak narzędzia TherapyTools pomagają specjalistom w pracy z dziećmi i młodzieżą
2025

Jak narzędzia TherapyTools pomagają specjalistom w pracy z dziećmi i młodzieżą

4 grudnia, 2025
Bezpieczeństwo na sali zabaw dla dzieci
2025

Bezpieczeństwo na sali zabaw dla dzieci

28 listopada, 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bądź na bieżąco

Sklep Pedagog Online

Najnowsze artykuły

Twoi uczniowie są senni i rozkojarzeni? Przyczyną może być powietrze. TeachAIR pomaga to zmienić

Twoi uczniowie są senni i rozkojarzeni? Przyczyną może być powietrze. TeachAIR pomaga to zmienić

20 grudnia, 2025
Nie każdy uczeń cieszy się z nadchodzących świąt

Nie każdy uczeń cieszy się z nadchodzących świąt

17 grudnia, 2025
Skuteczne strategie nauki do egzaminu E8: Jak zarządzać czasem przed testem?

Skuteczne strategie nauki do egzaminu E8: Jak zarządzać czasem przed testem?

15 grudnia, 2025
Rola i znaczenie działań profilaktycznych w szkole

Rola i znaczenie działań profilaktycznych w szkole

10 grudnia, 2025
Manualna, soniczna czy elektryczna? Stomatolog dziecięcy radzi, jak wybrać pierwszą szczoteczkę do zębów

Manualna, soniczna czy elektryczna? Stomatolog dziecięcy radzi, jak wybrać pierwszą szczoteczkę do zębów

5 grudnia, 2025

Najpopularniejsze artykuły

Opinia a orzeczenie

Opinia a orzeczenie

2 listopada, 2021
Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i czym różni się od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i czym różni się od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?

6 listopada, 2020
Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

4 grudnia, 2020
Pedagog szkolny a pedagog specjalny

Pedagog szkolny a pedagog specjalny

13 września, 2022
Co to są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

Co to są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

18 stycznia, 2021

Przydatne linki

Wczesnoszkolni.pl

Pedagog Online

Copyright © 2024. Pedagogonline.pl

Przydatne linki

  • Sklep
  • O Autorce
  • Regulamin
  • Kontakt i współpraca

Bądź na bieżąco

No Result
View All Result
  • Sklep
  • Artykuły
    • Pedagog szkolny
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Kształcenie specjalne
    • Profilaktyka
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Edukacja
    • Inspiracje
    • Doradztwo zawodowe
    • Rozwój osobisty
  • Do pobrania
  • Archiwum
  • Kontakt

Copyright © 2024. Pedagogonline.pl