Jak „zbadać” samopoczucie uczniów podczas nauki zdalnej?

Porozmawiajmy o emocjach + prezentacje do pobrania


Praca zdalna w czasie pandemii dla większości nauczycieli nie jest łatwa. Wiąże się to przede wszystkim z brakiem realnego kontaktu z uczniami, niemożliwością rozmowy twarzą w twarz, które budują autentyczną relację.


Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej również stanowi wyzwanie. Podczas pracy stacjonarnej, bez specjalnych narzędzi jesteśmy w stanie ocenić samopoczucie naszego ucznia, emocje, jakie mu towarzyszą w danym momencie, dobry lub zły nastrój. Wystarczy prosta rozmowa, w czasie której obserwujemy między innymi zachowanie, gesty czy mimikę twarzy. Przez internet jest trudniej. Z doświadczenia wiem, że uczniowie niezbyt chętnie chcą wypełniać karty pracy dotyczące siebie (nie oszukujmy się – jakiekolwiek karty pracy). Zatem, aby móc rozmawiać z dziećmi o emocjach i być w stanie sprawdzić ich autentyczny stan emocjonalny trzeba znaleźć sposób, aby zrobić to efektywnie. Mam nadzieję, że przygotowane przeze mnie proste narzędzia, w postaci prezentacji multimedialnych (dla starszych i młodszych uczniów), pomogą w rozmowie pedagogicznej lub psychologicznej. 


Prezentacje sprawdzą się także na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz na lekcjach wychowawczych.


PREZENTACJE DO POBRANIA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *